19. elokuuta 2012

Tallinna 5 sekunnissa

Käväisimme tosiaan superminireissulla Tallinnassa, tavoitteena oli vain rentoutua ja viettää päivä kaupungilla.
Mission: accomplished! :)

Epäinhimillisen aikaisin aamulla olimme jo Länsiterminaalissa ja hyppäsimme shuttleen. Jossain vaiheessa menomatkaa tuli nälkä, joten päätin vetäistä huiviin aamiaisen, jolla pärjää raavaampikin äijä jonkun aikaa...

Saavuimme kaupungille siis jo hyvissä ajoin aamupäivällä ja olimme menossa koko päivän. Ensin otimme terminaalista ilmaisen bussikuljetuksen kauppaseksus Rocca al Mareen.
Unohdin napsia sen kummemmin kuvia koko päivänä, joten kuvasaldo on kauniisti sanottuna onneton. Tässä nyt kuitenkin yksi makea lamppu yhdessä monista sisustusliikkeistä, joissa kävimme ikkunaostoksilla:

Viinilaseja katossa! Omaperäistä! :D

Päivä oli aurinkoinen ja kuuma, bussit eivät tuolla pahemmin ole ilmastoituja, joten pelkkä vartin matka sai kyllä hien pintaan... paluumatka takaisin keskustaan tapahtui ns. sähköbussilla, sporan ja bussin yhdistelmällä, joita näkee kun Suomen rajojen ulkopuolelle astuu.
Että sielläkin meinasi sulaa! Oli niin tukala olo, että päätin lopulta stripata toppi-neulehärpäkkeeni päältä pois ja heittää päälle Stockmann Outletista ostamani oranssin topin. (Hinta oli 3 € joten värillä ei ollut kamalasti väliä! :P) Ainoa, että alla oli vanha toppi, jota ei ole varsinaisesti tarkoitettu näkymään... mutta minkäs teit, tuonne suli!

"Forget self CTRL" huutaa toppi

Kävimme keskustaan tultuamme etsimässä paikkaa, jonne kaveri pääsisi kampaajalle ja minä hierontaan. Sellainen sattuikin sitten löytymään ja pääsimme puolen tunnin sisään kummatkin hoitoihimme samanaikaisesti. Hieronta teki lievästi sanottuna hyvää, niska-hartiaseutuni sekä yläselkäni on niin totaalisen jumissa, että sätkin kuin nukke, jos joku koskee väärään paikkaan selkää... :D Tunnin siinä makoilin ja jälleen kerran syvästi vannoin, että rupean kyllä käymään kerran kuussa vähintään hierojalla... katsotaan, miten näiden lupausten käypi...

Hieronnan jälkeen verenkiertoni aivoihin saakka oli palautunut sille mallille, että totesin minulla olevan nälkä. Mentiin siitä sushi-ravintolaan nautiskelemaan ja juomaan lasilliset valkkaria. Kävimme Silk-sushissa, joka on aivan keskustassa Viru-keskuksessa. Kannattaa tutustua, jos japskimakupalat ovat herkkua, näitä sushi-baareja on muutama Tallinnassa!

Kasvismakirullat... mmmm!

Päivä meni itse asiassa niin hujauksessa, että lopulta otimme pikataksin terminaaliin suoraan susheilta ja kipitimme lähtöporteista sisään - niinkin tarkasti kuin 3 minuuttia ennen laivaannousun päättymistä...

Sellainen hujaus siellä. Täytyypä vilautella kuvia muutamasta ostoksesta, joita tuli Tallinnan päästä hankittua. Kiva reissu kyllä, voi suositella, jos on vapaapäivä aikaa ja haluaa hieman poistua kotiympyröistä! :)